CEIP TALAIOT - Organitzacio

Organització

COMUNITAT DE PETITS (3-6 anys)

Els infants d’aquesta comunitat parteixen de la pregunta “Com és el món?” i l’organització del dia a dia ha de tenir molt present les inquietuds que venen donades per aquesta pregunta i per les necessitats que tenen els nens i les nenes d’aquesta comunitat.
Els infants de la comunitat de petits, malgrat sempre es troben amb una mateixa estructura horària mai viuran un dia igual a l’altre, mantenir una estructura basada en unes rutines els dóna molta seguretat, i es senten tranquils i relaxats en el seu dia a dia.

COMUNITAT DE MITJANS I COMUNITAT DE GRANS (6-12 anys)

En alguns aspectes aquestes comunitats es tracten de manera conjunta ja que el seu dia a dia coincideix en horaris i rutines, i la seva inquietud és respondre a la pregunta “Com funciona el món?”.
Aquí hi tindran gran importància les relacions que s’hi donen entre les coses: perquè?, per a què? Entren en joc totes aquelles situacions que tenen a veure com està organitzat el món, les lleis que el regeixen, les dinàmiques que s’hi donen, les deduccions a partir de les experiències, etc.

Un dia a l'escola

RUTINES DIÀRIES COMUNITAT DE PETITS
8:45 h ENTRADA RELAXADA
De 8:45 a 10:30h LLIURE CIRCULACIÓ PELS AMBIENTS
De 10:30 a 11:30h BERENAR COL·LECTIU/LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS
De 11:30 a 13h LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS / TALLERS
De 13 h a 13.30h MOMENT DEL CONTE/LLIURE CIRCULACIÓ PELS AMBIENTS
13:45h SORTIDA TRANQUIL.LA

RUTINES DIÀRIES COMUNITAT DE MITJANS I GRANS
8:45 h ENTRADA RELAXADA/ORGANITZACIÓ DEL DIA/LLIURE CIRCULACIÓ
De 9.15 a 10h LLIURE CIRCULACIÓ PELS AMBIENTS / TALLERS
De 10 a 11h BERENAR COL·LECTIU (DOS TORNS DE BERENAR)/LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS
De 11 a 12h LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS / TALLERS
De 12 a 13h LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS / TALLERS
De 13 a 13:45h REGISTRE / LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS
13.45h SORTIDA TRANQUIL.LA

Grups de Referència

Els grups de referència és una estructura organitzativa que serveix de guia pels infants que hi volen pertànyer i tot dependrà dels requisits i/o compromisos específics que els nens i les nenes vulguin assumir. Es tracta d’una estructura abstracta, no s’ha d’entendre com un conjunt espais físics on els infants d’aquest grup en concret es reuneixen. La decisió d’estar i mantenir-se en el grup sempre és de l’infant amb la qual diàriament complirà els requisits i responsabilitats del grup en el que vol estar.
Els grups de referència funcionen com a brúixola que guia als infants en el seu procés d’autoregulació ja que tindran diferents possibilitats d’acció depenent del grup en el que estiguin, indicant a cada un com organitzar el seu dia a dia a l’escola. Tots els grups de referència estan dissenyats partint de les etapes de desenvolupament i en ells es tenen molt en compte els interessos dels infants.

Requisits

Què puc fer

On puc anar

Registre

Contacta'ns

Carrer Anfos s/n , 07687 S'Illot

Telefon

ceiptalaiot@educaib.eu

Horaris

Dl a Dv 8:45 a.m. a 13:45 p.m.

Atenció a families

Dilluns 18:00 p.m. a 19:00 p.m.